Automotive

Een verleidelijkere showroom met behulp van Mendix

Hoe krijg je alle dealers van verschillende automerken aangesloten op één proces en hoe bouw je vervolgens een tool die het auditproces volledig ondersteunt? Een knap staaltje verandermanagement inclusief het ontwerp, de bouw en het implementeren van een audittool. Met als resultaat: aantrekkelijke showrooms met zo min mogelijk administratieve handelingen. 

Er zijn allerlei afspraken rondom de inrichting van een autoshowroom, denk hierbij aan banners op bepaalde plekken en bijvoorbeeld dat alle auto’s zijn gewassen, alle banden op spanning zijn etc. etc. Een autoshowroom moet zo gastvrij zijn dat de consument zich er thuis voelt.

 

Een dealer wordt dan ook op heel veel punten gecontroleerd. Elk jaar zijn er audits om te kijken wat de staat van het verkooppunt van de importeur is. Om het hele auditproces in goede banen te leiden maakte Conclusion Low Code Company de dealer audit tool. De audit tool ondersteunt het volledige proces van de audits.

 

Stap één is de zorgvuldige planning en voorbereiding van de audits.  De audit wordt automatisch gepland in alle agenda’s (integratie met Google Calendar), de tool zorgt er ook voor dat er automatisch brieven naar de dealer gaan.

 

Stap twee is de audit zelf waar auditors de bevindingen noteren en de resultaten door de binnendienst in de tool gezet worden. Dit resultaat is direct zichtbaar voor de directie van de dealer.  Met dit systeem is het voor iedereen helder wanneer er een audit is, wat de resultaten zijn en of er eventueel nog aanpassingen benodigd zijn om de audit tot een goed resultaat te krijgen. Na de audit zijn managementrapportages beschikbaar en kunnen meerdere jaren of dealers of regio’s met elkaar vergeleken worden. 

Doordat de workflow zo goed wordt ondersteund door de tool, is er minder tijd nodig voor de audits. Het voorwerk en het nawerk wordt door de tool volledig uit handen genomen. De integratie met de Google agenda’s en via ESB met andere systemen zorgt ervoor dat het naadloos werkt. Zo verdoen de auditors hun tijd niet met administratie, maar besteden zij hun tijd aan dat waar ze goed in zijn: de importeur helpen om een zo aantrekkelijk mogelijk verkooppunt neer te zetten.